«ІНТЕР» на цвинтар!

З нагоди чергової хвилі обурення українців щодо антидержавної діяльності телеканала «ІНТЕР» хочу вдатися до невеличкого ретроспективного екскурсу. Бо можливо хтось забув, а хтось може й взагалі не знає, звідки взявся отой сумнозвісний й погано завуальований рупор Кремля в Україні.

З’явився він під йменням «Интерканал» 1996-го року й розпочав своє часткове мовлення на частотах, які на той момент займало російське «ОРТ» (головний телеканал РФ), яке в свою чергу було прямим спадкоємцем «1-й программы Центрального телевидения СССР» (головний телеканал Совка). На момент створення «Интеркала», третина його акцій належала, власне, російському «ОРТ» .

Назва «Интерканал» (згодом «ІНТЕР» — перейменували у 2001-му році) натякала на так званий “інтернаціоналізм”. Був такий совєтський термін, яким прикривали втручання у внутрішні справи інших країн. Зокрема війська вторгнення до Афганістану мали в СССР пропагандистську назву «воины-интернационалисты» (в ширшому розумінні цей термін застосовували до учасників усіх числених гібридних та проксі-війн, які протягом своєї історії вів СССР). Щось на кшталт сучасних «вєжлівих людєй» чи «атпускнікоф-апалчєнцеф» .

Також совєтський термін «інтернаціоналізм» протиставлявся поняттю «націоналізм», яке в СССР вважалося лайливим та переслідувалося.

Власне, «Интерканал» від початку свого існування виправдовував свою назву, був відверто проросійським та ностальгійно-совєтським, транслювався переважно (а напочатку навіть виключно) російською мовою, й частину свого етеру віддавав російському «ОРТ» (припинив це робити аж наприкінці 2002-го року). Розумієте? Завдяки “Інтеру”, головний телеканал Росії продовжував легітимно транслюватися в Україні аж до першої половини 2000-х років як головний ефірний телеканал! І після цього ми ще дивуємося кількості вати у нас, особливо на переферії.

«Популярність» цього каналу серед глядачів пояснюється кількома причинами:

1. Він зайняв традиційну першу кнопку на багатьох телевізорах, де раніше перебував головний центральний телеканал СССР (один з 3-х каналів, які мешканці УССР взагалі могли дивитися). А у деяких місцевостях цей канал був ЄДИНИМ, який можна було зловити на звичайну ефірну антену.

2. Канал був тісно пов’язаний з проросійськими силами при владі й контролювався різноманітними проросійськими діячами, тож мав гарне фінансування та інші преференції.

3. Маніпуляція рейтингами. Формально довести це вкрай складно, але люди, що пов’язані з ТБ-індустрією, зрозуміють про що мова, адже національна система визначення рейтингів загалом є вкрай сумнівною та вразливою до маніпуляцій, особливо якщо маєте відповідний фінансовий та організаційний ресурс.

Донедавна (та й навіть зараз), маючи гроші та зв’язки, у нас можна було навіть судами та виборами маніпулювати, не те що непрозорою системою підрахунку телевізійних рейтингів, за фукнціонування якої відповідає лише одна комерційна компанія.

Кілька разів за свою історію рейтинги каналу «ІНТЕР» істотно падали, але згодом дивним чином швидко «виправлялися», завдяки чому він знову ставав «лідером переглядів» .

Тут варто зазначити, що від рейтингів також залежить і кількість рекламних грошей, які отримують канали від рекламодавців. Проте, майже всі основні канали в Україні є збитковими, і фінансуються їхніми власниками лише задля здійснення політичного впливу на українське суспільство. От, зокрема, «ІНТЕР» фінансується в інтересах Росії та проросійських сил всередині країни.

Зрештою, можна ще багато писати про цей чудо-канал. Але з ним і так усе зрозуміло. Як на мене, єдиною причиною, чому в Україні від початку з’явився й досі існує цей телеканал є та сама причина, що завдяки ній в 1991-му році у нас не знесли всі пам’ятники Леніну й не здійснили декомунізацію. Але зараз настав той момент, коли Україна остаточно позбувається постколоніального московського спадку. І «ІНТЕР» має бути викинутий на смітник нашої історії так само, як ті совєтсько-російські кам’яні істукани.


  0  
Zen
31 серпня 2016
12:52:11
     
Теґи:

Україна
     
     
Коментарів (0)