Російська мова не має перспектив в Україні

Сьогодні мене розбудив смс-спам. Дуже показово, що вже й шахраї шлють свої шахрайські смски не російською, як раніше, а українською мовою, з метою підвищення довіри до них.

Злочинці знають, що роблять: у них є чіткі критерії ефективності й статистика — що працює краще, а що гірше.

За останні 2 роки кілька комерційних смс-розсилок, що я на них підписаний, також перейшли на українську (хоча закон їх це робити не змушує, і раніше вони обходилися «абщєпанятним» ).

Якщо ви пильно подивитеся, то зауважите, що всі поважні міжнародні корпорації, які працюють в Україні (рівня McDonald’s​, Coca-Cola​ тощо), використовують для масової комунікації зі своїми існуючими та потенційними клієнтами саме українську, хоча за поточним законодавством можуть це робити будь-якою мовою. Також українська у них є мовою обслуговування клієнтів за замовчуванням (так, вони перейдуть на російську за потреби, але перше звернення до вас буде українською).

Чому так? Просто компанії такого рівня вміють аналізувати тренди. Також вони завжди намагаються йти шляхом найменшого спротиву та найвищої ефективності.

Вони знають, що одномовність завжди дешевша за багатомовність. Вони розуміють, що російська в Україні не має перспектив, і що краще відразу зробити все українською, щоб згодом все це не переробляти. Вони на практиці відчули, що коли ти працюєш українською в Україні, до тебе не буде жодних претензій, натомість російська постійно викликає обурення та закиди активної частини клієнтів (і викликатиме дедалі більше). Нарешті, вони уважно вивчали соціологічні дослідження ще кількарічної давнини, які показують, що більшості українських клієнтів (навіть російськомовних, наявністю яких так люблять прикриватися деякі наші горе-бізнесмени) приємніше, якщо бізнес звертається до них саме українською.

Натомість, коли бачиш російськомовну рекламу, то відразу розумієш: це якась дрібна локальна, я б навіть сказав — провінційна приватна контора. Так само рівень компанії легко визначити за її реакцією на вимогу обслуговувати тебе українською. Поважна міжнародна фірма ніколи не почне доводити тобі, що вона «імєєт право», а тим паче не буде з тобою за це «право» судитися (привіт, Sport Life​!) ;)

Днями побачив десь у Києві білборд, що за допомогою нього якийсь районний інтернет-провайдер повідомляє чи то про зміну назви, чи ще про щось таке. Поганенький, малоінформативний дизайн реклами та тупенький слоган: «ПРИВЕТ КИЕВ!» Ось саме так, російською мовою і без необхідних розділових знаків. Одразу все зрозуміло про них, чи не так? ;)


  6  
Zen
16 вересня 2016
10:43:26
           
     
Коментарів (0)